Wil je dat je website wat oplevert?
Zet je bezoeker centraal in je teksten

Op internet hebben we geen geduld. We geven een website 3 seconden de kans voordat we besluiten of het iets voor ons is of niet. Vergeet wat jij wil vertellen over jouw bedrijf. Vertel wat het resultaat is van jouw dienst voor de bezoeker. Kort en concreet. 

Niet veel tijd? Lees de samenvatting.

  • Jij bent nooit jouw doelgroep. Maar dan ook echt nóóit.
  • Jouw doelgroep heeft niet dezelfde (voor) kennis.
  • Zet altijd de bezoeker centraal in je teksten
  • Brainstorm niet met je team over je doelgroep- vraag de doelgroep zelf
  • Weet wat hun doel is, het verlangen en de frustratie
Een mooie website is fantastisch. Maar zonder teksten die aansluiten op de behoefte van jouw bezoeker, niet veel waard. Want op internet draait het niet om design, maar om content. Maar dan wel de juíste content.

Jij bent níet jouw doelgroep. Nooit.

Je bent waarschijnlijk een bedrijf begonnen omdat je ergens een oplossing voor hebt bedacht.

En als dat werkt voor jou. Waarom zou dat niet werken voor anderen?

Dus maak je een methode. Vanuit jezelf.

Je schrijft teksten. Denkend aan jezelf.

Niet handig.

Jij bent namelijk al overtuigd van het nut van jouw dienst.

Maar is je bezoeker dat ook?

Wil hij wel hetzelfde doel behalen?

Een ander risico is dat je ervanuit gaat dat jouw doelgroep net zo veel van het onderwerp weet als jij.

Gevolg: ingewikkelde communicatie waar jouw doelgroep zich absoluut niet in herkent.

Vergeet jezelf. Focus je op je bezoeker.

Want de geschiedenis van jouw bedrijf? Het zal je bezoeker een worst zijn.
Waarom jij bent gaan doen wat je nu doet? Is jouw bezoeker ook niet in geïnteresseerd.

 

Zet je bezoeker centraal Wat jij voor de bezoeker kan betekenen? Wat het resultaat is van jouw dienst? Ja! Nu wordt het interessant! Want daarvoor komt hij naar jouw website. Omdat hij wil weten of jij hem bij zijn doel kan helpen. Online is de bezoeker in control. Hij beslist welke pagina’s hij opent. Waar hij naartoe surft. Of hij op die button klikt. Of z’n heil gaat zoeken bij Google… Dat laatste wil je niet.

Zo hou je je bezoeker op je site 

Hoe hou je die bezoeker op jouw website?

Vooral door te weten waar hij naar op zoek is, zodat je hem kan helpen.

Daarvoor moet je wel weten wat hem triggert. Waar hij naar op zoek is.

Met je team over de behoeften van je bezoeker brainstormen is geen goed idee.
Ik heb nog nooit een kijkje kunnen nemen in iemands hoofd. Er zat geen luikje namelijk.

Het antwoord? Vragen. Simpel.

Hoe?

Door middel van een enquête, via de mail of online.

Door ouderwets face to face een kop koffie met iemand te doen.

Of nodig een groep mensen uit en stel ze dan vragen. Maar vráág het in ieder geval.

Niet over jouw dienst.

Dat is niet zo belangrijk.
Zij zijn belangrijk.
Wat ze graag willen bereiken.
Wat hun verlangen is.
En waarom dat niet lukt.

Weet waar ze het over hebben.
Pas dan kun je op je website gaan vertellen hoe jij ze het beste kan helpen.
Met teksten die ráken.

Wil je meer tips over hoe je teksten beter kunnen?

Ga voor de verbeter je diensten pagina sessie. In 2.5 uur krijg jij meer inzicht in hoe bezoekers zich online gedragen en hoe je daaropin kan spelen met tekst. Je krijgt concrete tips die je zelf kan toepassen. Het resultaat: duidelijke teksten die bezoekers aantrekken.

Ontdek hoe jij je homepage kan verbeteren en haal zo meer leads uit je bezoekers

➔ Meest inzichtelijke homepage checklist
➔ Duidelijke structuur die je kan aanhouden om je homepage te verbeteren
➔ Direct inzicht in waar jouw kansen liggen
➔ Verrassing aan het einde van de checklist

Houd je mail in de gaten voor de checklist!